Antispamový systém pro filtraci nevyžádané pošty nainstalovaný v serverech je velmi účinný a výkonný, potřebuje se však naučit, co je spam a co ne. Protože každý uživatel pošty má jiné preference (někoho prostě modrá pilulka zajímá) a i skladba pošty přicházející jednotlivým uživatelů je různá, je nutné natrénovat antispamový systém u každého uživatele zvlášť.
Každý uživatel má ve své poště vytvořenou schránku "Junk" – sem antispamový systém ukládá vše, o čem si myslí, že je to spam. Normální poštu ukládá do schránky "Příchozí pošta". Toto chování je nezávislé na programu pro čtení pošty, funguje to takto, i když čtete poštu systémem egroupware nebo třeba v Outlooku. Funguje to takto dokonce i v době, kdy jste například na dovolené a poštu už čtrnáct dní nečtete. Proti antispamovému řešení v poštovním klientovi (Outlook) má takové řešení výhodu v tom, že nevyžádané zprávy jsou vytříděné už na serveru a vy je nemusíte nikdy stahovat (například přes mobilní telefonní kartu).
Pro úspěšné rozeznávání nevyžádané pošty musíte dodržet dvě jednoduchá pravidla:
Antispamový systém se tak postupně naučí rozeznávat, jakou poštu považujete za nevyžádanou a jakou poštu si chcete přečíst. S přibývajícími vzorky žádoucí a nežádoucí pošty bude antispam stále více úspěšnější v rozeznávání pošty a ulehčí vám spoustu času a práce při třídění nevyžádané pošty.