15.4.2014

foto Petr Bravenec

Petr Bravenec
Twitter: @BravenecPetr
+420 777 566 384
petr.bravenec@hobrasoft.cz

Ve firmě dělám takové děvče pro všechno - ředitele, obchodníka, účetního, uklízečku a vývojáře. I když aplikace Deko vznikla jako odpověď na specifický požadavek jednoho z našich klientů, používáme Deko velice úspěšně i v naší firmě. Dříve jsme používali EGroupare, ale někdy od podzimu 2013 je Deko dostatečně vyspělou aplikací na to, abychom v celé firmě mohli Egroupware zahodit a přejít na Deko.

Jak používám Deko já?

Vedu si přehled o svých projektech

Základním rysem mojí práce je, že mám rozpracovaných asi deset věcí najednou pro tři různé klienty. K některým věcem se dostanu jednou za půl roku na dvě hodinky, na jiných věcech pracuji intenzivně třeba deset hodin denně měsíc v kuse.

O každém projektu potřebuji mít perfektní přehled, s čímž mi pomáhá Deko. Ke každému projektu mám připojené důležité poznámky, záznamy o telefonních hovorech a mailech, potřebné kontakty, stav projektu a především pracovní výkazy. Z pracovních výkazů čerpám podklady pro pozdější fakturaci.

Jsou projekty, na kterých nepracuji sám - typicky je to třeba správa linuxových serverů. Moje poznámky mají k dispozici i kolegové ve frimě, je proto pro ně snadné získat přehled o spravovaném serveru a v případě potřeby mě zastoupit.

Mám propojené Deko se svým mobilním telefonem

Při své práci sedím prakticky neustále u počítače. Když mi někdo zavolá, aplikace Deko najde telefonní číslo v seznamu kontaktů a na obrazovku mi vyskočí okno, ve kterém mám shrnuté základní údaje o zákazníkovi, který mi volá. Vidím, jaké projekty se zákazníkem řeším, vidím jeho dosavadní komunikaci se mnou, vidím i případnou další komunikaci s ostatními kolegy v jeho firmě a také poznámky, telefonní hovory a maily, které k tomuto konkrétnímu zákazníkovi připojili ostatní kolegové v mojí firmě.

Typický telefonát řeší obvykle dvě situace:

  • někdo mi zavolá a potřebuje okamžitou pomoc - v tomto případě uložím po ukončení telefonátu a dokončení práce do databáze i pracovní výkaz
  • telefonát je "objednávkou" na rozsáhlejší práci spojenou s nějakým již existujícím projektem - v takovém případě uložím spolu se záznamem o telefonátu i úkol, který mi dokáže práci připomenout později.

Pracuji kdekoliv

Tahle situace už mi připadá jako obchodní klasika - na jednání se zákazníkem potřebuji z databáze vydolovat nějaký údaj. Dokud jsem měl svá firemní data v EGroupware, potřeboval jsem se buď usadit k počítači někoho místního, požádat o heslo na wifi, nebo se připojit přes telefon. Ani jedna z variant mi nepřijde ideální - v cizím počítači se cítím jako nezvaný host, připojení k wifi se nemusí vždy podařit a prakticky vždy to zdržuje a připojení přes mobil bývá často zatraceně pomalé. Méně důležité věci jsem proto řešíval mávnutím ruky a poznámkou "Já vám to pošlu později".

S aplikací Deko mám svá data vždy s sebou (samozřejmě nesmím zapomenout na replikaci před obchodní cestou). Data jsou dostupná pár vteřin po otevření notebooku (aplikaci nechávám běžet stále) a připojení k internetu řeším, až když je potřeba například odeslat údaje elektronickou poštou.

Hobrasoft s.r.o. | Kontakt