15.4.2014
Ve firmě dělám takové děvče pro všechno - ředitele, obchodníka, účetního, uklízečku a vývojáře. I když aplikace Deko vznikla jako odpověď na specifický požadavek jednoho z našich klientů, používáme Deko velice úspěšně i v naší firmě. Dříve jsme používali EGroupare, ale někdy od podzimu 2013 je Deko dostatečně vyspělou aplikací na to, abychom v celé firmě mohli Egroupware zahodit a přejít na Deko.
Jak používám Deko já?Při své práci sedím prakticky neustále u počítače. Když mi někdo zavolá, aplikace Deko najde telefonní číslo v seznamu kontaktů a na obrazovku mi vyskočí okno, ve kterém mám shrnuté základní údaje o zákazníkovi, který mi volá. Vidím, jaké projekty se zákazníkem řeším, vidím jeho dosavadní komunikaci se mnou, vidím i případnou další komunikaci s ostatními kolegy v jeho firmě a také poznámky, telefonní hovory a maily, které k tomuto konkrétnímu zákazníkovi připojili ostatní kolegové v mojí firmě.
Typický telefonát řeší obvykle dvě situace:
Tahle situace už mi připadá jako obchodní klasika - na jednání se zákazníkem potřebuji z databáze vydolovat nějaký údaj. Dokud jsem měl svá firemní data v EGroupware, potřeboval jsem se buď usadit k počítači někoho místního, požádat o heslo na wifi, nebo se připojit přes telefon. Ani jedna z variant mi nepřijde ideální - v cizím počítači se cítím jako nezvaný host, připojení k wifi se nemusí vždy podařit a prakticky vždy to zdržuje a připojení přes mobil bývá často zatraceně pomalé. Méně důležité věci jsem proto řešíval mávnutím ruky a poznámkou "Já vám to pošlu později".
S aplikací Deko mám svá data vždy s sebou (samozřejmě nesmím zapomenout na replikaci před obchodní cestou). Data jsou dostupná pár vteřin po otevření notebooku (aplikaci nechávám běžet stále) a připojení k internetu řeším, až když je potřeba například odeslat údaje elektronickou poštou.